سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قناعت دولتمندى را بس و خوى نیک نعمتى بود در دسترس . [ و حضرتش را از معنى « فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیّاةً طَیِّبَةً » پرسیدند ، فرمود : ] آن قناعت است . [نهج البلاغه]

 
نقد و بررسی ساز نی(آموزش و ...)

پنج شنبه 86/8/17 ساعت 8:40 عصر

 

امروز تمام کسانی که می خواهند ساز نی را جهت یادگیری انتخاب کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که این ساز دارای پیچیده گیهای خاصی می باشد.
دغدغه هنرجو در اول کار صدا درآوردن آن نیز میباشد.باید توجه داشته باشید که این ساز با دیگر سازها دارای تفاوتی میباشد و اولین تفاوت آن صدای این ساز هست. که باید بیشتر روی آن کار کرد.
به نظر من باید صدای ساز نوازنده آن قوی باشد که در دل شنونده جائی باز کند و این نیز منوط به تمرینات مستمر و پی در پی است.
خوب منم گفته های اساتیدی که با آنان کار کردم در اختیار شما دوست عزیز قرار میدم و از آن عده عزیزانی که میتونن به اطلاعات من بیشتر کمک کنن میخوام که در این راه منو تنها نذارن و با نظرات و اطلاعات مفیدشون در جهت استمرار این وبلاگ کمک بیشتری کنن.

قسمت اول:
باید به دمیدن در ساز بیشتر کار کنید و بتونید هوای مورد نیاز را در اختیار کامل خودتون قرار بدین که این در ساز زدن بسیار مهم هست.

در این جهت من این مطالب رو از وبلاگ دوست عزیزم آقای ابراهیم سرانی و داده های خودم جمع آوری کردم که امیدوارم مفید فایده باشه

تمرین با کاغذ:یک تکه کاغذ 10*10 سانتی متری را به دیوار بچسابنید و سعی کنید با فوت کردن آن را روی دیوار نگه دارید.ولی اگر دمیدن شما توسط لب صورت بگیرد شما باید حدود 20 تا 30 ثانیه کاغذ را روی دیوار نگه دارید.

توجه داشته باشید که بعد از تمرین هیچگونه خستگی و نفس نفس زدن وجود ندارد.

 فایده این کار باعث میشه در یکنواختی ساز به شما کمک کند.

خوب این جلسه به همین بسنده میکنم تا جلسه بعد که مواردی بهتر را یاد آور بشم. 


نوشته شده توسط: مجتبی


i ْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

 تعریف موسیقی
[عناوین آرشیوشده]


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
58627

:: بازدیدهای امروز::
0


:: بازدیدهای دیروز::
0


:: درباره خودم ::

نقد و بررسی ساز نی(آموزش و ...)

:: لینک به وبلاگ ::

نقد و بررسی ساز نی(آموزش و ...)

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من ::

ارائه بهترین آلبومهای موسیقی
موسیقی سنتی ایران

:: آرشیو ::

زمستان 1386
پاییز 1386

:: خبرنامه ::